卫理公会以萨迦守望者祷告事项 28/04-04/05

点击这里下载PDF版本

点击这里查看其他更早的以萨迦守望者代祷事项

 

卫理公会以萨迦守望者 28/04/2022 – 04/05/2022

四月第五个星期的祷告事项

 

1.世界

【a】俄军继续加强在乌克兰东部顿巴斯地区的攻击。乌方已向俄方发出邀请进行新一轮和谈,只是俄方并没有回应他们的请求。求主怜悯,俄乌两方的平民和军方可以减低伤亡,祷告其他国家的军事援助不会导致更加严重的战况。

【b】中国上海疫情未平,北京疫情又陡然升温,部分当地居民已开始买菜囤粮,以防北京像上海一样走向封城。祷告个方面都有很好的安排,保护固定的检测不会成为疫情加剧的因素。

 

2.国家

【a】为国家的防范措施大解放祷告,政府修改了三大防疫措施,包括不会继续强制戴口罩、强制扫描Mysejahtera等等。为调整的措施祷告,各方谨慎考量安排,让新措施有利于各界。求神特别保护,佳节中亲朋戚友彼此拜访祝福的同时,也不会导致疫情的反弹或严重化。

【b】为西马多个地区在发生水灾祷告。祷告政府和有关当局可以有妥善的安排,甚至是一劳永逸的措施来防范水灾的发生。

 

3.教会

【a】为你教会的事奉岗位祷告,求主感动更多的弟兄姐妹愿意回应呼召起来服事上帝。若是您还未参与服事或是有挣扎,为自己祷告,求神让您看见需要,参与在神的工作中。

【b】为牧者的身体健康祷告。求主特别托住牧者,恩待牧者,拥有强壮健康的身心灵服事神服事人。

 

4.家庭

【a】为你家里的晚辈提名祷告。求主塑造他们,使用他们,引导他们一生走在正路上。

【b】为你家庭/家族中的非信徒,提名祷告。愿他们早日回应上帝的爱。

 

Issachar Watchmen Methodist 28/04/2022 – 04/05/2022

Prayer Items for 5th week of April

 

1. World

[A] The Russian army continues to strengthen its attack in the Donbass region in eastern Ukraine. Ukraine has suggested a new round of peace talks with Russia, but Russia did not respond to their request. Ask for God’s mercy, to be upon the civilians and military personnel of Russia and Ukraine; so that casualties can be kept to a minimum. And, pray that military assistance from other countries will not cause the situation to become worse.

[B] While the pandemic situation in Shanghai, China, has not improved; there is now a sudden surge of COVID positive cases in Beijing. Some local residents have begun to hoard food in preparation for a possible return to coronavirus lockdown (like that in Shanghai). Pray that the local authorities are able to make good arrangements that cover for every aspect. May God protect the people, and that mass swab testing will not lead to the exacerbation of the pandemic.

 

2. Country

[A] Pray for the newly announced SOP measures. Pray that the new endemic measures, including: making face mask no longer compulsory for the outdoors, no longer needing to scan MySejahtera, and so on. Pray for implementation and calibration of the safety measures, that all parties will carefully consider the arrangements, so that these new measures will benefit all peoples. Remember especially our friends during this festive season. May God protect them as they celebrate, visit and bless their relatives; may it not lead to a rebound in the severity of the pandemic.

[B] Pray for the floods in the multiple regions of West Malaysia. Pray that the government and relevant authorities can make the necessary arrangements to resolve the flooding issues once and for all; and prevent the future occurrence of floods.

 

3. Church

[A] Pray for the ministries of the church, ask the Lord to raise up more brothers and sisters to respond to God’s calling to join in ministry. If you have not participated in serving or are struggling to commit, pray for yourself; ask God to let you see the needs, and to participate in the work of God.

[B] Pray for the health of the pastors. Pray that the Lord will especially protect them, be gracious to them, and grant them strong, healthy bodies as they continue to serve God and others.

 

4. Family

[A] Pray for the young ones in your family. May God mold them, use them, and guide them to walk in His ways.

[B] Pray for the unbelievers in your family. May they respond to God’s love soon.

 

Isakhar Pengawal Methodist  28/04-04/05/2022

Doa minggu kelima April

 

1. Dunia

【a】 Tentera Rusia terus meningkatkan serangannya di wilayah Donbas di timur Ukraine. Pihak Ukraine telah menghantar jemputan kepada pihak Rusia untuk pusingan baru rundingan damai, tetapi pihak Rusia tidak menjawab permintaan mereka. Berdoa untuk rahmat Tuhan, orang awam dan tentera di kedua-dua belah Rusia dan Ukraine dapat mengurangkan korban, dan berdoa agar bantuan ketenteraan negara lain tidak akan membawa kepada situasi perang yang lebih serius.

【b】 Wabak di Shanghai, China masih belum reda, dan wabak di Beijing tiba-tiba menjadi serius. Beberapa penduduk tempatan telah mula membeli sayur-sayuran dan menyimpan stok makanan untuk mengelakkan Beijing daripada lockdown seperti Shanghai. Berdoa agar semua aspek diatur dengan baik dan ujian yang kerap tidak menjadi faktor yang memburukkan lagi wabak.

 

2. Negara

【a】 Berdoa agar langkah pencegahan negara yang baru diumumkan. tiga langkah utama anti-wabak, termasuk memakai topeng tidak diwajibkan di luar, scan Mysejahtera tidak diwajibkan, dll. Berdoa untuk langkah pelarasan, semua pihak mempertimbangkan dengan teliti pengaturan itu, dan jadikan langkah baharu itu bermanfaat kepada semua lapisan masyarakat. Minta perlindungan kepada Allah. Sementara saudara-mara dan sahabat handai saling mengunjungi dan memberkati satu sama lain semasa perayaan, ia tidak akan menyebabkan wabak berulang atau bertambah buruk.

【b】Berdoa untuk banjir di banyak bahagian di Peninsular Malaysia. Berdoalah agar kerajaan dan pihak berkuasa yang berkaitan dapat membuat pengaturan yang sewajarnya, ataupun sekali dan untuk semua, untuk mengelakkan banjir.

 

3. Gereja

【a】Berdoa untuk pelayanan di gereja anda, dan minta Tuhan untuk menggerakkan lebih ramai saudara dan saudari untuk menyahut panggilan untuk melayani Tuhan. Jika anda masih belum mengambil bahagian dalam pelayanan atau sedang bergelut, berdoalah untuk diri anda sendiri agar Tuhan akan menunjukkan kepada anda keperluan gereja dan mengambil bahagian dalam pekerjaan Tuhan.

【b】Berdoa untuk kesihatan paderi. Berdoa agar Tuhan akan memberkati gembala, bermurah hati kepada gembala, dan mempunyai tubuh dan minda yang kuat dan sihat untuk melayani Tuhan dan orang lain.

 

4. Keluarga

【a】Doakan untuk ahli-ahli keluarga yang muda dalam keluarga anda. Mintalah Tuhan untuk membentuk mereka, menggunakannya, dan membimbing mereka ke jalan yang benar sepanjang hidup mereka.

【b】 Namakan doa untuk orang dalam keluarga/keluarga anda yang belum percaya. Semoga mereka membalas kasih sayang Allah segera.

———————————————————————————————————

更多本会消息可留守:

砂拉越华人年议会面子书:https://www.facebook.com/scacmy/

《卫理报》面子书:https://www.facebook.com/weiLiBao

年会资讯传播部面子书:https://www.facebook.com/icbsarawak/