卫理公会以萨迦守望者祷告事项 10/02 – 16/02

卫理公会以萨迦守望者10/02/2022-16/02/2022

二月第二个星期的祷告事项

1)国家之祷:

-为我国近期疫情居高不下的情况来祷告。愿马来西亚全国人民,有积极的态度,全力以赴的抗疫。在这与病毒共存的环境中+疫情数字攀高的时刻,基督徒能成为身边人的安慰与鼓励。国家政府有智慧安排好的对策,人民能积极配合。

-为我国经济,物资,物价稳定来祷告。愿领袖和人民,都能看见全国人民的好处,不贪污,不坐地起价,不贪婪,不剥夺他人利益 ;全心全意一同为国家经济努力,活出互爱精神。

2)国际之祷:

缅甸政变一周年:令这个国家一步步陷入内战的血腥冲突。

新的数据显示,缅甸越来越多地出现军队和有组织平民武装团体之间的致命冲突。很多与军方对抗的是年轻人,他们从一年前军政府夺权的一刻起,就将自己的生活搁置一旁。

请看图解伤亡报告:

按着您的感动,为缅甸来祷告

3)教会之祷:

为着基督徒生命来祷告。

3.1)真诚敬拜

3.2)跟随耶稣

3.3)明白神心意

3.4)靠着主而活

3.5)拒绝任何罪恶

3.6)影响周遭的人

4)家庭之祷:

为基督徒在家庭里,成为和平之子。与家人常有沟通。带领家人活出爱,带领家人拒绝罪恶。

愿神的爱,感动基督徒,以爱以真理,以真心对待家人,爱护家人。靠主得胜。

 

Issachar Watchmen Methodist(IWM) 10/02/2022-16/02/2022

Prayer items 2nd week of February

1) Prayer for the Nation:

-Pray for the pandemic situation in our country. May the Rakyat be determined to fight against the COVID-19. Despite the rising cases, may Christians brothers and sisters be the ones who comfort and support those who are struggling around them. May the government have the wisdom to put forward effective countermeasures that the Rakyat can and will put into practice.

– Pray for the stability of our economy, especially the prices of daily necessities, and the stability of the prices of goods in Malaysia. May the nation’s leaders and the people will: look past profits and focus on the good of all Malaysians; fight corruption; price goods fairly; not be greedy; and work together for the recovery of our country’s economy.

2) Prayer for International issues:

Pray for the military coup in Myanmar, as the nation now observes its 1st year anniversary. The bloody conflict has plunged the country into civil war.

The latest figures show that there is an increase in the number of armed militants and civilian forces across nation. Most of the armed civilians are youths who have been forced to put their lives on the back burner since last year.

Please refer to the graphs below for the casualty reports:

Let us pray for Myanmar.

3) Prayer for the Church

Pray that Christians will:

3.1 Worship with all their hearts

3.2 Follow in Jesus’ footsteps

3.3 seek to know God’s will

3.4 Reject sins

3.5 be an influence to others

4) Prayer for the family:

Pray that believers can be the peacemakers in the home. May they make intentional effort to interact and communicate with other family members, and to be a leader that can guide them to love one another and reject sins.

May God’s love fill the hearts of Christians that they serve their family members with God’s righteousness, with love and with all their hearts.

Isakhar Pengawal Methodist 10/02/2022-16/02/2022

Doa minggu kedua Februari

 

  1. Doa untuk negara

-Doa untuk kes penularan wabak dalam Malaysia yang kian semakin banyak. Doa supaya rakyat Malaysia dapat bersatu dan berusaha untuk menghentikan penularan wabak Covid-19. Doa juga supaya warga Kristian dapat menjadi ketenangan dan galakan untuk orang di sekitar dalam keadaan endemik dan keadaan kes positif wabak yang semakin meningkat ini. Berdoa juga untuk kerajaan kita supaya mereka mempunyai kebijaksanaan untuk menentukan tindak balas dan cara yang bagus untuk menghentikan penularan wabak dan berharap juga rakyat dapat ikuti sepenuhnya.

-Berdoa untuk keadaan ekonomi, bahan keperluan harian, dan kestabilan harga barangan dalam Malaysia. Semoga pemimpin dan rakyat, dapat melihat kepentingan semua rakyat Malaysia, dan tidak ada rasuah, tidak menaikkan harga sesuka hati, tidak tamak, tidak merampas kepentingan orang lain, tetapi bersama-sama berusaha untuk menstabilkan keadaan ekonomi negara kita.

  1. Doa untuk negara lain

Sudah satu tahun pemberontakan berlaku di Myanmar, dan ini menyebabkan mereka terjatuh ke dalam perang saudara yang meragut nyawa secara beransur-ansur.

Data yang baru menunjukkan wujudnya konflik yang meragut nyawa antara pihak tentera dan rakyat yang bersenjata semakin meningkat. Kebanyakan yang menentang pihak tentera ialah pemuda, dan mereka telah mengetepikan kehidupan mereka sendiri dan telah mula menentang pihak tentera sejak 1 tahun yang lepas lagi.

Sila rujuk gambar di bawah tentang keadaan kematian dalam Myanmar:

Sila doa untuk Myanmar.

  1. Doa untuk gereja:

Doa untuk kehidupan warga Kristian supaya:

3.1 mempunyai persembahan yang iklas kepada Tuhan

3.2 mengikuti jejak Yesus

3.3 memahami fikiran Tuhan

3.4 hidup dalam Tuhan

3.5 menolak segala dosa

3.6 mempengaruhi orang di sekitar

  1. Doa untuk keluarga

Berdoa untuk warga Kristian supaya menjadi orang yang membawa kedamaian dalam keluarga. Sentiasa berkomunikasi dengan ahli keluarga. Membimbing ahli keluarga untuk  menjauhi dosa dan mempunyai kehidupan yang penuh kasih sayang . Semoga kasih Tuhan menyentuh hati warga Kristian untuk melayan dan memperlakukan ahli keluarga dengan kebenaran Tuhan, dengan kasih sayang dan dengan sepenuh hati mereka.

_________________________________________________________________

点击这里下载PDF版本

点击这里查看其他更早的以萨迦守望者代祷事项

————————————————————————————————————

更多本会消息可留守:

砂拉越华人年议会面子书:https://www.facebook.com/scacmy/

《卫理报》面子书:https://www.facebook.com/weiLiBao

年会资讯传播部面子书:https://www.facebook.com/icbsarawak